خلاصه داستان فیلم گرگ وال استریت

جردن بلفورت (لئوناردو دی کاپریو)، دلال سخت کوشی است که در اخر دهه ی ۸۰ وارد بازار سهام می شود، اما با ورود او مصادف با بزرگترین روز سقوط اقتصادی بعد از دهه ای بیست، یا همان روز دوشنبه سیاه می شود.

بلفورت، پس از این اتفاق متاسفانه شغل خود را برای مدتی از دست می دهد، اما با تلاش بیشتر می تواند خود را به عنوان تامین کننده ای در بازار سهام کم ارزش تر وارد نمایید.

جردن بلفورت ، که هر روز شاهد دزدی های بسیاری در بازار سرمایه است، بعد از مدتی تصمیم می گیرد تا با موج فساد همراه شود، تا سریع تر به آرزوی پولدار شدن خود حقیقت بخشد. او پس از مدتی، موفق می شود برای خود دوستی پیدا کند، تا با همراهی او شرکت بزرگ سهام خود را تاسیس نماید.

جردن و دوستانش با کلاهبرداری از مشتریان بازار سهام، هر روز سود بیشتری می کنند. به طوریکه جردن بلفورت در نهایت به یکی از مدیران وال استریت با ثروتی هنگفت تبدیل می شود. اما اعتیاد به موارد مخدر و روابط نامشروع هر روز او را بیشتر به سمت نابودی فرو می برد.

داستان فیلم تا جای ادامه می یابد، که سرانجام کمیسیون امنیت و مبادلات ارزی، به عملکرد شرکت او شک می کنند، و با ورود ماموران FBI به پرونده اش، زمینه فروپاشی امپراطوری جردن بلفورت آغاز می شود.

 

 

گرگ وال استریت (به انگلیسی: The Wolf of Wall Street)

فیلمی زندگینامه‌ای بر پایه زندگی جردن بلفورت در گونه کمدی سیاه است. مارتین اسکورسیزی کارگردانی این فیلم را بر عهده دارد. ترنس وینتر فیلمنامه را نوشته و لئوناردو دی کاپریو با حضور همبازی‌هایی چون مارگو رابی، جونا هیل، ژان دوژاردن، راب راینر، کایل چندلر و متیو مک کانهی، در نقش بلفورت ایفای نقش می‌کند. این فیلم پنجمین همکاری اسکورسیزی و دی کاپریو و دومین همکاری اسکورسیزی و وینتر بعد از سریال امپراتوری بوردواک را رقم می‌زند. گرگ وال استریت، داستان یک دلال سهام نیویورکی با بازی دی کاپریو است که از همکاری در رسیدگی به پرونده کلان عدم شفاف سازی مالی اجتناب می‌کرد که فساد در وال استریت، سیستم بانکداری یکپارچه و نفوذ جنایتکاران هم جزء آن بود.

داستان زندگی گرگ وال استریت

به هر حال، من گرگ وال‌استریت هستم. مرا به یاد دارید؟ همان بانکدار سرمایه‌گذاری که مثل ستاره‌های راک خوشگذرانی می‌کرد، همانی که زندگی‌اش جنون محض بود؟ مردی که با آن لبخند معصومانه به پسرک‌هایی آوازخوان در گروه کر کلیسا می‌ماند و البته اعتیادی تفریحی داشت که می‌توانست گواتمالا را نشئه کند؟ به خاطر که دارید! دوست داشتم جوان و ثروتمند باشم، به همین خاطر پریدم در یکی از قطارهای لانگ آیلند و به سمت وال‌استریت روانه شدم تا به دنبال اقبالم بگردم. چیزی هم نگذشته بود که فکر بکری به ذهنم رسید و مرا سر ذوق آورد تا نسخه جدیدی از وال‌استریت را به لانگ‌آیلند ببرم.

 

 

کارگردان : 

بازیگران : 

 

لینک دانلود این فیلم با دوبله فارسی : 720P

 جهت دانلود این فیلم از وب سایت اوکس فیلم کلیک نمایید